Bestyrelse

HAVE NR.58  Formand:Tom Valentin, tlf.:29861670

kredsbestyrelsesmedlem, salg af haver,lejekontrakter m.v., ansvar for hjemmesiden

HAVE NR.62  Næstformand: Harald Nielsen, tlf.:  21732641

aflæsning af vand, kredsdelegeret

HAVE NR.2  Kasserer: Mads Damgård , tlf.: 51578136

HAVE NR.48  Sekretær: Susanne Nygaard Munch, tlf.: 22515234

HAVE NR.45  Bestyrelsesmedlem:  Martin Sander Teglgaard, tlf.: 27340788

byggesager, kredsdelegeret

Haveaffald / Kompostbunker

Hennings elskede kompostbunker fjernes.

Nye skrappe miljøkrav vedr. åbne kompostsystemer og bortskaffelse af haveaffald er trådt i kraft. Det betyder, at kommunen ikke længere kan anerkende, at vi har haveaffalds-bunker liggende til åben kompostering. Som I ved, skal der anlægges haver der, hvor bunkerne ligger nu. De bliver derfor fjernet meget snart, så hvis du vil have noget af den muld der ligger klar i den fjerneste ende af bunken, så er det nu, du skal hente den, inden det bliver for sent. Bestyrelsen arbejder på en løsning som den, andre haveforeninger bruger : Opstilling af en container, som tømmes efter behov et antal gange i løbet af en sæson. Vi tager kontakt til en vognmand, for at finde et egnet sted på den lånte jord, som kan befæstes således, at det giver gode tilkørselsforhold i forb. m. opstilling og tømning.

Når kommunen har fjernet bunkerne, vil der desværre nok gå lidt tid, førend den nye ordning bliver klar til brug, så hver have igen kan komme af med sit haveaffald. Det beklager vi, men vi gør alt vi kan, for af finde en hurtig løsning, og beder om jeres tålmodighed.

7. Sept : Kommunen er nu igang med at fjerne dyngerne, så de næste par uger må vi bede om, at man holder på sit haveaffald, indtil container-ordningen stå klar. Tak !

Ulovlig parkering !

På baggrund af en indløbet underskrift-indsamling, vil bestyrelsen nu udsende PÅTALE til de medlemmer, som alt for ofte parkerer deres biler og trailere på vejene i vores havekoloni. Som alle ved, er det i strid med vores regler, og er til irritation og gene for de øvrige medlemmer. Desuden udgør det en potentiel fare ved eventuel ambulancekørsel, brand-udrykning o.lign. Snart skal store køretøjer også gerne kunne passere frit på vejene i forb. m. den forestående havemodning og kloakering. Det samme gælder, når containere til haveaffald i fremtiden skal køres til og fra. Derfor en henstilling til os alle om at udvise gensidig respekt, overholde de enkle regler og anvende de udmærkede Parkeringsområder, som foreningen råder over

På forhånd, Tak !

20 nye medlemmer

Der er nu givet grønt lys for, at vi kan begynde at underskrive kontrakter og dermed optage de nye medlemmer i Hf. Fredhøje. Vi glæder os over i bestyrelsen, at vi nu helt officielt kan byde dem alle VELKOMMEN !

Betalingsservice har modtaget 4
HAVER TIL SALG 2020 har modtaget 36